Leg og Læring

Læringsmiljøer.

De læringsmiljøer vi tilbyder børnene skal være pædagogiske relevante og skabe trivsel, læring og udvikling. For at opnå den bedste udvikling og vitalisering i læringsmiljøet, skal der være balance mellem det lærende og det værende i vores tilgang til det enkelte barn og børnegruppen.

I den forbindelse er vi inspireret af den fællesskabede pædagogik, hvor der er fokus på fællesskabets betydning for det enkelte barn.

Alle børn har krav på kvalificeret pædagogik, således alle børn mødes pædagogisk relevant.

Den fælles pædagogiske læreplan vil der bliver arbejdet med når personalet er ansat.

Leg

Leg bliver omdrejningspunktet for al udvikling, trivsel og læring i institutionen, der skal tilbydes udviklingslege, rollelege, konstruktionslege, motorik lege, regellege, fantasilege både ude og inde.

Alle skal opleve barndommen som tryg, glædesfyldt og værdifuld, og at barnet oplever at have en værdi i sig selv.